Nyheter

Kontoret stänger tidigare 3/11-17 !

Idag fredag 3/11-17 stänger kontoret kl. 16.00.
Har ni problem så är jourtelefonen öppen som vanligt.

OBS OBS OBS !!

Utgående kortterminaler som måste bytas ut !

 

De internationella säkerhetskraven för nya betalterminaler uppdateras var tredje år. Snart är det dags att byta ut din terminal om du har någon av PCI PTS 1.x terminalerna.

PCI PTS 1.X SKA BYTAS UT

Den första versionen av PCI -terminaler var PCI PTS 1.x och de terminalerna lanserades 2007 tilläts installeras fram till april 2014. Visa EU har satt slutet av 2017 som deadline på när dessa terminaler måste bytas ut. Det finns fortfarande en stor del av dessa terminaler ute på den nordiska marknaden och alla måste bytas ut innan slutet av 2017.  Denna tidsfrist gäller alla bemannade terminaler.

Följande PCI PTS 1.x modeller är ett urval av modeller som måste bytas ut: 

  • Ingenico i3xx0, i5100, i6400, i7910, i77x0, EFT930, ML30, EFT SMART
  • Cryptera Flexi
  • Verifone P2100, Vx670
  • Itos MPED-400
  • Hypercom T4220
  • Hypercom M4230
  • Även vissa versioner Point samt Babs terminaler.Hör av er till oss så ser vi till att ni får godkända kontokortsterminaler.

Kontoret stänger tidigare ! 2017-06-19

Torsdag 22/6-17 dagen innan Midsommarafton så stänger kontoret 16:00.
Vi på Affärsconsult önskar er en trevlig Midsommar.

Ombyggnation av Trädgårdsgatan = Svårare framkomlighet  ! 2017-06-05

Under perioden v 23-v 34 så kommer det ske en omfattande ombyggnation av Trädgårdsgatan vilket kommer
att innebära lite ändringar av färdväg för att besöka oss på kontoret.
Det kommer inte under denna tid gå att komma med bil från söder via Rudbeckskorsningen eller från norr via Trädgårdsgatan (sjukhushållet).
Man kommer att kunna ta sig med bil till oss om man kommer österifrån via Manillagatan-Nygatan.
När man kommer till korsnigen Trädgårdsgatan-Nygatan så kommer man att få svänga vänster för att nå oss.

Kassalagen gäller även för utländska företag i Sverige från 1 maj ! 2017-04-28

Från 1 maj så gäller även kassalagen för utländska företag som säljer varor eller tjänster i Sverige.
Det generella undantaget från att använda kassaregister som funnits för företag som bedriver verksamhet i Sverige
utan fast driftställe i landet tas bort.

-Det här är en rättviselselagstiftning. Företag som är verksamma i Sverige ska konkurrera på lika vilkor,
säger Conny Svensson, rikssamordnare för kontanthandel på Skatteverket.

Inlösenavtal via Affärsconsult ! 2017-03-10

Sedan en tid tillbaka så kan vi nu hjälpa alla våra kunder med att ordna
fantastiska inlösenavtal via vår samarbetspartner.

Man kan med andra ord få helheten med kassasystem, kortterminaler och inlösenavtal
från Affärsconsult.

OBS ! Kontorets öppettider under jul/nyår och trettondag, 2016-12-23

Fredag 23/12 8-15
Tisdag 27/12 8-17
Onsdag 28/12 8-17
Torsdag 29/12 8-17
Fredag 30/12 8-15
Måndag 2/1-17 8-17
Tisdag 3/1-17 8-17
Onsdag 4/1-17 8-17
Torsdag 5/1-17 8-15
Trettondedag Jul STÄNGT

Från Måndag 9/1-17 jobbar vi som vanligt igen. Välkomna!

Vi på Affärsconsult Sverige AB vill passa på att önska alla
våra gamla och nya kunder en riktig God Jul och Gott Nytt År!

Ombyggnation av Trädgårdsgatan ! 2016-09-27

Kunder !

Från och med September 2016 fram till och med December 2017 så kommer det att ske omfattande ombyggnationer av Trädgårdsgatan där vårt kontor ligger.
Detta kan medföra under vissa perioder att det kan bli lite krångligare och svårare att ta sig fram till oss.
Men är ni i behov av rullar eller andra varor så beställ dessa i god tid så kör vi ut varorna till er.

Hoppas ni har överseende med detta då vi ej kan påverka denna ombyggnation.

Försvårad framkomlighet till kontoret! 2016-06-07

Kära Kunder !

Som ni kanske har märkt så hålls det på med en större byggnation på i stort sätt hela Trädgårdsgatan och detta ska fortgå fram till midsommar.
Detta gör det lite krångligare för er kunder att komma in till oss på kontoret.
Vår framsida är i princip omöjlig att komma in via men om man går in på bakgården bakom fastigheten så kan man komma in via vår serviceavdelning.

Hjärtligt välkomna !!

OBS! Ändrad tid! 2016-05-02

Onsdag 4/5 stänger kontoret 16:00.
Telefonjouren är öppen som vanligt!
Fredag 6/5 är kontoret öppet som vanligt igen.

Sommarkampanj! 2016-04-20

affarsconsult-erbjudande

Öppettider påsk! 2016-03-23

Skärtorsdagen stänger kontoret 16:00.
Jouren är öppet som vanligt hela påskhelgen.

Nu finns vi även på Facebook! 2016-03-15

Nu finns vi även på facebook.
Så gå in och sök på Affärsconsult Sverige AB i sökfältet och klicka på Gilla knappen.

OBS ! Kontorets öppettider under jul/nyår och trettondag, 2015-12-04

21/12 Måndag 8-17
22/12 Tisdag 8-17
23/12 Onsdag 8-15
28/12 Måndag 8/17
29/12 Tisdag 8-17
30/12 Onsdag 8-17
31/12 Nyårsafton stängt
1/1 Nyårsdagen stängt
4/1 Måndag 8-17
5/1 Tisdag 8-15
6/1 Trettondag jul stängt

Telefonjouren öppen som vanligt !

Affärsconsult ställer ut på B2B företagsmässa, 2014-11-24

Onsdag 26 November mellan 9-13 finns vi på B2B företagsmässan i Örebro.
Besök vår monter och se vad vi har att erbjuda.

OBS ! Kontorets öppettider under jul/nyår och trettondag, 2014-11-20

22/12 Måndag 8-17
23/12 Tisdag 8-15
29/12 Måndag 8-17
30/12 Tisdag 8-17
31/12 Nyårsafton STÄNGT
1/1 Nyårsdagen STÄNGT
2/1 Fredag 8-17
5/1 Måndag 8-15
6/1 Trettondag jul STÄNGT

Telefonjouren öppen som vanligt !

Kortterminaler, 2014-11-20

Sedan en tid tillbaka har vi både fasta- och mobila kortterminaler att tillhandahålla för hyra alt. köp.

Se mer information under produkter.

Klart med kassaregister för torghandeln, 2013-10-23

Nu har riksdagen fattat beslut om att ändra lagen så att även torg- och marknadshandeln måste ha kassaapparater och lämna kvitto. Från och med 1 Januari 2014 omfattas även torg- och marknadshandeln i lagen där de måste använda godkända kassaregister. Det innebär att kassaregistren ska vara anslutna till en kontrollenhet som är certifierad av ett certifieringsorgan som ackrediterats av Swedac.

Se våran batteridrivna kassa (Sam4s ER-230) under produkter.

Sam4s lanserar integrationskoppling mot NETS betalterminaler, 2012-11-07

Sam4s lanserar en fullintegration med betalterminalerna i5100 samt iCT220 från Nets Sweden AB. Integrationen gäller kassaregister Sam4s ER-230, ER-280/285, ER-390 samt ER-420/430. Lanseringen är mycket efterfrågad och innebär Datorama AB stärker sin position som den ledande grossisten av kassaregister i Sverige.

Lösningen är en så kallad fullintegration vilket innebär att kassaregistret är den styrande komponenten. All hantering sker via kassaregistret och samtliga kvittoutskrifter sker via kassaregistrets kvittoskrivare.
Lösningen är självdeklarerad hos PNC samt tillverkardeklarerad hos Skatteverket.

De betalterminaler som berörs är Stationär i5100 samt Stationär iCT220 och kommer från Nets Sweden AB.

”Datorama fortsätter att stärka varumärket Sam4s genom den här typen av produktutveckling. Den här integrationen har varit väldigt efterfrågad och vi på Datorama är stolta att kunna presentera en sådan komplett lösning. Integrationen är likvärdig de lösningar som används av PC-baserade system vilket innebär en väldig förenkling rent hanteringsmässigt för både handlaren och slutkunderna.”
säger Mikael Rönnerblad, marknadschef på Datorama AB.

Leverans av integrationskopplingen kommer ske med början i september 2012.

Nets är idag den ledande leverantören av betalningslösningar i Norden. Netskoncernen har haft en väldigt stark tillväxt i Sverige under de senaste åren och företaget ser positivt på utvecklingen och ett framtida samarbete med Sveriges idag ledande kassaregistervarumärke, SAM4S.

“Det känns mycket roligt att kunna erbjuda ytterligare en integration på marknaden och denna gång en integration för de kunder som vill använda sig av Nets betalterminaler och Sam4s kassaregister. Genom integrationen blir det ännu lättare att erbjuda kunder möjligheten att betala tryggt, snabbt och effektivt med kort”, säger Sean Wiklund, marknadsansvarig på Nets Sweden AB.

Omega kassasystem, 2012-11-07

Mjukvaran utvecklas ständigt och ligger ofta i framkant. Ett bevis på detta är den Världspremiär vi haft på de Godkända digitala kvittona som gör att man slipper skriva ut papperskvitton. Naturligtvis följer vi nu gällande föreskrifter! Funktionen har löpande stämts av med skatteverket själva under utvecklingsperioden för att säkerställa korrekt resultat.

SMS

Du visste kanske redan att man kan skicka SMS direkt från kassan?
Utnyttja det maximalt och bygg kundklubb, segmentera dina kunder och skicka erbjudanden och nå ut med ditt budskap till rätt personer direkt!

Kortintegrationer, pågående

Inom kort kommer vi även erbjuda integration mot PayEx.
Det innebär att vi har integrationsmöjlighet mot samtliga terminalleverantörer på svenska marknaden (och även vissa som fungerar i Norge & Finland) vilket ger Dig som kund valfrihet och skapar möjligheter.

Via PayEx kommer vi även kunna erbjuda ytterligare tjänster i form av elektroniska presentkort, mobila kuponger, mobila stämpelkort, mobila lojalitetskort, ladda kontantkort m.m.

Omega kan integreras med: Point, Babs, Payzone, Samport, Nets & snart PayEx
Kontakta Er återförsäljare för mer information.

Bedriver du ambulerande försäljning?, 2012-11-07

Är du ambulerande torg- marknadshandlare?

Eller är det så att du åker från kund till kund hela dagarna utan tillgång till fast el-anslutning?

Eller är det helt enkelt så att du vill ha en liten smidig lösning på grund av utrymme, men med kompetens och möjligheter likt de större kassaregistren?

Sam4s ER-230

Låt oss presentera Sam4s ER-230, lösningen på Dina problem!
Läs mer om Sam4s ER-230 på produktsidan

Egna tester vi har utfört, högst ovetenskapligt, visar att kassan (inkl. kontrollenhet) kan utsättas för -20 i flera dygn och sedan direkt skriva ut kvitton på batteridrift utan några problem!
Nästa steg är att utföra ett klimatprov hos godkänd aktör. Håll uppsikt på hemsidan eller kontakta Datorama för vidare detaljer.